[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Saját graffiti készítése Counter-Strike 1.6 -ban
RioxDátum: Kedd, 2012-08-28, 00:02 | Üzenet # 1
Tiszteletbeli Tag
Csoport: Adminisztrátor
Üzenetek: 48
Állapot: Offline
Regisztrált: 2012-06-06
Megpróbálok lényegretörően fogalmazni. Ez a leírás először a Miu szerver fórumán jelent meg. Akkor is én írtam és most sem írom újból, csak (kevés módosítással) bemásolom.

Egy ideje, talán a szolgáltató jóvoltából újra látszanak a játékban a falra fújt spray-ek, logók, graffitik, ahogy tetszik. Leírom hogyan csinálom, hogy ne a játékban kelljen magyarázkodnom. Kérdésekre is itt válaszolok. Mit nem értettél ebből a leírásból? Mi nem működik? Milyen hibád van? stb...

A lényeg: a játék egyik saját, belső használatú képformátuma a .wad. Ez egy ritkán használt képformátum. Nem ismeretes. Amiket talán ismersz: a .jpg, a .gif, a .bmp és esetleg a .png. Szerzel egy ilyen képet, amit szeretnél a játékban fújni és ezt kell egy konvertáló program segitségével .wad formátumra konvertálnod.

A feladat: készíts (konvertálj) egy .wad kiterjesztésű képet egy saját képből és másold be a helyére! A játék majd ezt fogja a falra fújni a beépített kép helyett!

Részletek:
1. A kép szigorúan tempdecal.wad nevű kell legyen és a cstrike mappában kell elhelyezni, hogy a játék megtalálja. Ez az a mappa, ahova telepítetted a játékot.

2. A kép nem lehet akármilyen méretű, van néhány kép méret, amit a játék felismer. Tessék: itt egy link egy angol nyelvű leírással. Nem kell érteni, csak a zöld/piros rácsot skubizd, hogy lásd a megengedett méreteket (nyilván zöld: OK, piros: már túl nagy).

3. Ajánlott a tempdecal.wad fájlt (a .wad formátumú képet, ha így jobban tetszik) írásvédetté tenni, különben a játék törli és átírja a saját képével, amikor belépsz az Options menübe (ha belépsz).

4. Haladóknak. Ha átlátszóságot is akarsz a képben, használd a tiszta kék színt (RGB kódja: 0 0 255) - ezt tekinti egyezményesen a hl engine átlátszónak. Ami tiszta kék a képben, nem fújja fel a falra: ott átlátszó. Így éred el, hogy ne egy kitöltött négyzet alakú legyen a képed.

Eszközök (az egész leírás lényege):
IrfanView képnéző program. Nem kötelező, de hasznos, mert meg tudja nyitni a .wad formátumot! Kicsi is, ingyen is van és még NAGYON JÓ is! A pluginjait is le kell hozni és telepíteni!

Konvertáló programok, ami nélkül nem lehet:
1. Saját kedvencem: HL TagConverter. HL TagConverter link... pl. itt.
2. Half Life Logo Creator. Második számú kedvencem. Figyelem! Kizárólag a non-beta verzió! Tele van a net a beta 2.3 -mal: kerülendő! Half Life Logo Creator 1 non-beta link... pl. itt.
3. DecalConverter 1.3 Link... pl. itt. Volt már, hogy ezt is használtam. Itt van egy oldal, magyar nyelvű leírással, ahol ezt használják.
4. Wally. Régebben nem használtam, de aztán rájöttem, hogy ez generálja a legjobb minőségű képeket. Ajánlom! Kicsit macerás volt, amíg rájöttem, hogyan tudom működésbe hozni. A képet előbb megvágom, lekicsinyítem a megfelelő méretre és ha kell újramentem Irfannal .bmp kiterjesztéssel. Megnyitom és lementem más név alatt, a lényeg, hogy Irfan mentse le, mert ezt a .bmp formátumot érti a Wally. Wallyban Wizard menü s abban HL Color Decal. Kitallózod a képet, ő átalakítja és te lemented tempdecal.wad név alatt. Egyaránt jól dolgozik átlátszós és nem átlátszós képekkel is.

A YouTube-on is találni magyar nyelvű magyarázatokat. Keress rá!
Sok sikert!


kábít a nap, rettent az álom.
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés: